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Handwerksänderungen mit Patch 4.1

Mit Kapitel 10 wird auch das Handwerk in SWTOR überarbeitet. Eric Musco hat im offiziellen Forum in einem langen Post die Änderungen aufgelistet.

Allgemein:

  • Das Handwerkslevel wird auf 550 erhöht.
  • Es werden herstellbare Gegenstände 9. Grades eingeführt. Dies beinhaltet neue Rezepte für alle Berufe, neue Materialien, neue Missionen und neue Vorkommen.
  • Farbkristalle besitzen keine Levelbeschränkung mehr.
  • Kompetenz-Farbkristalle können nicht mehr hergestellt werden. Sie können nur noch beim PvP-Händler erworben werden.

Grad 8 und Grad 9 

  • Viele Items die vor Patch 4.1 Materialien 8. Grades gebraucht haben, werden nach dem Patch Materialien 9. Grades brauchen.
  • Es wird auf der Flotte (Crew-Fähigkeiten) einen Händler geben, der im Verhältnis von 1:1 Materialien 8. Grades in das entsprechende Material 9. Grades umtauscht. Dieser Händler wird mit Patch 4.2 wieder entfernt!

Erlernbare 208er, 216er, 220er Gegenstände

  • Alle existierenden 208er Gegenstände werden auf Artefaktqualität (lila) aufgewertet. Das Itemlevel wird dadurch auf 212 erhöht. Dabei bleibt die Attributsverteilung erhalten, die Werte werden nur entsprechend erhöht.
  • Die Herstellung von 212er, 216er und 220er Gegenstände wird Materialien 9. Grades erfordern. Es wird außerdem ein neues Artefakt-Material 9. Grades geben, welches für die 212er Gegenstände benötigt wird.

Aufwertungen

  • Die momentan existierenden 200er und 208er Aufwertungen sind nun Aufwertungen 9. Grades und benötigen einen MK-9-Aufwertungsslot.
  • Alle MK-8-Aufwertungsslots werden automatisch MK-9-Aufwertungsslots.
  • Die neuen MK-9-Aufwertungskits können gegen MK-8-Aufwertungskits bei einem Händler getauscht werden.

Handwerksmissionen

  • Die Anzahl der verschiedenen Missionen wird reduziert, die übrigen sollen sich aber mehr auf die Materialien fokussieren, die man wirklich braucht. Dafür werden einige Missionen in andere Grade verschoben, ein paar komplett entfernt.
  • Die schlechteste Missionsqualität wird entfernt.
  • Die Missionskosten werden an ihre Qualität angepasst.
  • Alle „nicht Material-Missionen“ (z.B. Händlermaterialien) werden nur noch eine Qualitätsstufe haben.
  • Gefährtengeschenke gibt es nun nurnoch in den Missionen 1. – 5. Grades und bringen mindestens blaue Geschenke.

Die individuellen Änderungen der Berufe und Missionen findet ihr im englischen Original unter „Weiterlesen“.

Individual Crafting Crew Skill Changes

  • Armormech:
    • New Grade 9 Armor Assembly Component
    • New Rating 200 & 208 Armor
    • New MK-9 Augment Kit
    • Rating 200 & 208 Endurance Armorings
  • Synthweaving:
    • New Grade 9 Synth Bonded Attachment
    • New Rating 200 & 208 Armor
    • New MK-9 Augment Kit
    • Rating 200 & 208 Mastery Armorings
  • Armstech:
    • New Grade 9 Arms Assembly Component
    • New Rating 200 & 208 Weapons & Offhands
    • New MK-9 Augment Kit
    • Rating 200 & 208 Barrels
  • Artifice
    • New Grade 9 Artifice Bonded Attachment
    • New Rating 200 & 208 Weapons
    • New Rating 200 & 208 Off-hands
    • Rating 200 & 208 Hilts
    • New Rating 200 & 208 Relics
    • New Dye Modules
    • New Color Crystals
    • Can now only craft Rating 136 (+41 stat) Crystals
      • All other Crystal Schematics have been moved to the archive section
    • All blue, red, yellow, green, and orange Crystals and Schematics have been removed from vendors. They are now trainable from the Artifice trainer at the following Grades*:
      • Grade 1: Blue Crystal
      • Grade 2: Red Crystal
      • Grade 3: Yellow Crystal
      • Grade 4: Green Crystal
      • Grade 5: Orange Crystal
    • *All crafted color crystals have had their costs adjusted to the appropriate Grade. Their Slicing material cost has also been replaced with Treasure Hunting materials.

    We felt low level Crystals no longer had a purpose in the game, as such we removed them and enabled Artifice crafters to craft max level Crystals usable by all levels immediately.

  • Expertise Color Crystals are no longer trainable.
  • The following Color Crystal Schematics have had their skill requirement reduced to skill level 350:
    • White-Purple-Blue
    • White-Yellow-Orange
  • New rating 212 Relics can now be crafted by Artifice
    • In support of the new Relics being craftable we wanted to ensure Relics found in Operations are still superior to crafted and Mission Relics. As such we have changed the stat allocations of Relics found in Operations. The abilities of these Relics remain unchanged, however they now have an additional stat added on to them. DPS & Healing Relics have lost a little bit of endurance to gain Critical Rating, and Tank Relics have lost a little bit of Mastery to gain some Shield Rating.
  • Cybertech
    • New Grade 9 Cyber Assembly Component
    • New Rating 200 & 208 Earpieces
    • Rating 200 & 208 Mods & Enhancements
    • New Grade 9 Grenades
  • Biochem
    • New Grade 9 Cell Graft
    • New Rating 200 & 208 Implants
    • New Grade 9 Stimpaks, Adrenals, & Medpaks
      • A new Grade 9 Accuracy Stimpack will now be trainable, this Stimpack grants Accuracy and Critical Rating.
      • There will be no Grade 9 Accuracy Adrenal, the existing Accuracy Adrenal will remain unchanged to be replaced by the aforementioned Accuracy Stimpak.
    • All existing Shield/Absorb Adrenals have changed. They all now grant a shield that absorbs 20% of damage, up to a large amount of damage for 15 seconds. The shield ends either when the damage threshold is reached, or the duration ends.

Investigation:

  • Two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade
  • Three Companion Gift Missions per Grade
  • Missions have a chance to reward a craftable armor or weapon Schematic if a critical result is achieved

Treasure Hunting

  • Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade; there are some gaps we hope to fill in the future
  • Three Companion Gift Missions per Grade
  • Two Lockbox Missions per Grade that drop new lockboxes
  • Lockbox Missions will reward two lockboxes when a critical result is achieved
  • Lockboxes now always drop a small amount of credits
  • Lockboxes now drop a single item from the random drop tables appropriate to the Grade of the lockbox

Diplomacy

  • Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade;there are some gaps we hope to fill in the future
  • Three Companion Gift Missions per Grade
  • Companion Gift Missions no longer grant light or dark side points
  • Wealthy Missions no longer grant light or dark side points

Underworld Trading

  • Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Metal Missions per Grad;, there are some gaps we hope to fill in the future
  • Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Fabric Missions per Grade; there are some gaps we hope to fill in the future
  • Three Companion Gift Missions per Grade

Slicing

  • Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade;there are some gaps we hope to fill in the future
  • Two Lockbox Missions per Grade that drop new lockboxes
  • Lockbox Missions will reward Mission discoveries when a critical is achieved
  • Lockboxes contain a sizable amount of credits that sometimes offset the cost of the Mission.

Archaeology

  • Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade, there are some gaps we hope to fill in the future
  • One vendor material Mission per Grade.
  • One Color Crystal Mission per Grade

Scavenging & Bioanalysis

  • Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade, there are some gaps we hope to fill in the future
  • One vendor material Mission per Grade.

 

 

Über: Gorfanor

Gorfanor
Ich bin seit jeher ein großer Star Wars und MMORPG-Fan. Daher spiele ich seit dem frühzeitigen Zugang SWTOR und habe zu 50er Zeiten, wie auch vorher in WoW, aktiv progress geraidet. Heute lasse ich es etwas ruhiger angehen und konzentriere mich auf andere Aspekte des Spiels und natürlich auf das Betreiben dieser Seite.

7 Kommentare

  1. danker

    doooh zu spät und zu viel „Wasser“ und alles nciht mehr vertsehen ich von Englsich ich kann…. aber noch verstehe/sehe ich keinen Sinn in den Änderungen.

  2. Vibriss T'Soni | Natze

    212 gear?

  3. wow da ist man ja mal der gute gewesen wenn man sich vorher drum gekümmert hat :) freut mich
    und die dies jetzt noch nicht haben, interessieren die 8er kits ab 4.2 eh nicht mehr^^

    warum haben sie nochmal alle kits abgewertet? :/

  4. BW lernt immer mehr dazu…:

    Hey folks,

    One of the issues we have seen brought up quite a bit in this thread is storage space. Although we aren’t adding new bays at this time, one change to help with storage is that any item which previously stacked to 99, will now stack to 9,999. This change is coming in Game Update 4.1

    Thanks!

    -eric

  5. Hehoo All,

    kurze Frage. kann mir jemand beantworten ob man die Dunkelmaterie für die 220 u. 216 Items auch tauschen kann oder ob die so bleiben wie se sind ?

    LG Marc

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